پیروزی کاندیدای حامی روسیه در دور دوم انتخابات
نوشته شده توسط : محسن

پیروزی کاندیدای حامی روسیه در دور دوم انتخابات

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایگور دودان، کاندیدایی است که وعده روابط نزدیک‌تر با مسکو را داده و بلافاصله بعد از اتمام رای گیری در انتخابات روز یکشنبه اظهارنظرهای به زبان روسی ایراد کرد.

نتیجه انتخابات 96

براساس آمار مربوط به شمارش بیش از ۹۸ درصد آراء او توانسته بالغ بر ۵۴ درصد رای به دست آورد و رقیب غرب‌گرای او یعنی مایا ساندو که یک مقام سابق بانک جهانی بوده و دستور کار ضد فساد را داشت حدود ۴۶ درصد رای داشته است.

دودان بعد از اعلام این نتایج در صحبت‌هایی به زبان رومانیایی گفت: همه می‌دانند که من پیروز شده‌ام.

او از رقیبش ساندو به دلیل یک رقابت دشوار اما خوب تشکر کرده و گفت، قرار است رئیس جمهور همه مولداویایی‌ها شود.

دودان در زمان تبلیغات انتخاباتی تلاش داشت تا از خشم مردم از فساد در دولت حامی اروپای قبلی که در سال ۲۰۰۹ به قدرت رسید به ویژه بر سر مساله گم شدن حدود یک میلیارد دلار از بانک‌های مولداوی استفاده کند. با اعلام نتایج دودان از مردم مولداوی خواست تا همچنان آرام باشند.

وی تاکید کرد: ما نیاز به بی‌ثباتی و رویارویی که برخی در تلاش برای تحریک آن هستند نداریم. ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم که نامش مولداوی است. رئیس جمهور بعدی باید تعادل را برقرار کند.

ساندو که وزیر سابق آموزش مولداوی بوده و رهبر حزب اقدام و همبستگی است وعده داده بود این کشور در اتحادیه اروپا آینده‌ای موفق‌تر داشته باشد.

او نیاز به حضور بالای رای دهندگان در انتخابات به منظور افزایش شانس پیروزی خود داشت اما نهایتا اعلام شد که سطح حضور رای دهندگان در این انتخابات ۳ / ۵۳ درصد بوده که چهار درصد بیشتر از دور اول انتخابات بوده است که البته این نتیجه به ضرر ساندو تمام شد. او خواهان استعفای مقامات سازمان دهنده انتخابات شده و انتقاد کرد که انتخابات خیلی بد برگزار شده است.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: